گالری تصاویر مراسم افتتاحیه
۱۸ فروردین ۱۳۹۵
مصاحبه روزنامه اقتصاد نیوز با دکتر بهدین اورعی
۱۸ فروردین ۱۳۹۵

مصاحبه خیر پیشکسوت ورزش حاج سید باقر اورعی (موسس شرکت گچ خراسان) با هفته نامه نخست

به پاس تقدیر وتشکر از زحمات ارزنده وحمایت این انسان بزرگ در ورزش کارگری استان خراسان رضوی به دیدار او در منزل مسکونی اش رفتیم . همانند گذشته ها باچهره ای مصمم،مهربان و متواضع مارا پذیراشد

حاج سید باقر اورعی میرزمانی

باعشق به مولایم علی(ع) ومردم حمایت از ورزش را آغاز کردم

به راستی این اسطوره کار وتلاش و موفقیت بی گمان ازتبار انسان های سخت کوش وتنها متکی به خداوند وخود می باشد . بارها در طول عمر پربار خود طعم ناملایمات وسختی روزگار را چشیده است اما باهمان پشتکار وقدرت مدیریت،خودرا به انسانی مثمر ثمر وموفق تبدیل کرده است . دوستی درباره او می گوید: وی هرکجا سنگی برسرراه بندگان خدا دید برداشت وبا کار آفرینی خویش دردنیای صنعت گلهای لبخند رابر لب هزاران خانواده ایرانی شکوفا کرد.
به راستی چقدر زیباست واژه بنده راستین خداوند حاج سید باقراورعی مدیری نمونه در دنیای صنعت وپدری مهربان برای کارگرانی است که بااو در کار وتلاش مشغولند.

حاج سید باقر اورعی که از خیرین پیشتاز ورزش کارگری پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان بزرگ به شما می آید و امروزه نه تنها ازکار جدانشده بلکه با کوله باری از تجربه و رهنمود ودسترنج حاصله از سال ها زحمت وتلاش آن را هدایت میکند.
پس سلام و عرض ادب ازایشان خواستم از گذشته خود برایمان بگوید که او درکمال فروتنی پاسخ داد : بنده درخانواده ای کاملا مذهبی وسنتی به دنیا آمدم پدرم ونیاکانم همه اهل یزد بودند،یادمعلمان عزیزم به خیر و دوران دبستان دردبستان دیانت میدان شهدای مشهد و دوران دبیرستان را درشاهرضا سپری کردم به خاطر علاقه وافری که به ورزش داشتم همیشه نزد دبیر ورزش بزرگوارم آقای توسلی عزیزبودم . ایشان انسانی بزرگواربود افسوس که سال های طولانی عمر فوت عزیزانی را نشان میدهد که غمشان همواره در دل می ماند ، روحش شاد ویادش گرامی باد.
از چه دورانی حمایت خودرا از ورزش کارگری آغاز کردید؟ یادم هست درسالهای خیلی دور درشهر چناران تیم کشتی باجوخه راه انداختم روزهای بسیار خوش وشیرینی سپری شد بعد به دلیل علاقه زیاد به سوارکاری ورشته دوچرخه سواری دراین دو رشته ورزش کردم ، در خلال همین ایام همیشه دربخش ورزش هرکمکی خواستند درطبق اخلاص تقدیم کردم ،خدامیداند همیشه اینکار مراخوشحال می کرد زیرااعتقاد دارم بارضایت حق تعالی همراه میباشد.
یادم هست در فوتبال حرفه ای هم تیمداری میکردید؟ دراین باره برایمان بگویید :
بله درسال های اوج فوتبال خراسان بزرگ بامدیریت فرزندم دکتر سیدکاظم اورعی تیم گچ خراسان را راه اندازی کردم و این تیم دوران بسیار طلایی وخوبی را درلیگ کشور سپری کرد. این تیم ازبهترین فوتبالیستهای بومی خراسان بزرگ تشکیل شده بود وچندین سال متوالی زیرچتر حمایتی ماقرار داشت.
صحبت از فوتبال شد،همه علاقه مندان میدانند مرحوم سید کاظم غیاثیان سال های بسیاری را در کنار جنابعالی ودامادمحترم تان مهندس ایزدی مدیر ومالک مجموعه کوهسر سپری کرد درباره این مرحوم برایمان بگویید؟
ابتدا به خانواده محترم وبزرگوار مرحوم سید کاظم غیاثیان وجامعه ورزش تسلیت می گویم، باید عرض کنم فقدان وی غم جانکاهی برای من وخانواده ام بود، امااین تقدیر الهی است وهمه باید تسلیم حق تعالی باشیم زیرا همه بندگان خدا مسافرند وهمه باید تلاش کنیم تاهستیم قدمی در راه خیر و گره گشایی مردم برداریم زیرا فردا دیر است. اماخود مرحوم سید کاظم پسری درستکار،راستگو وخداپرست بود ودرطول سال های زیاد کار، وی همواره درکنارما بود بسیار پرتلاش،بامحبت وباصفابود افسوس که خیلی زودهمه ماراترک کرد.
درسال های دهه ۷۰ شاهد ساخت وساز یک زورخانه زیبا توسط شما درمجمعه ورزش کارگران شهید برونسی مشهد بودیم باچه انگیزه ای اینکار را شروع به پایان رساندید؟
یادم هست آقای دکتر ظفر زاده مدیرکل محترم اداره کار آن زمان که از افراد دلسوز و زحمت کش وزارت کار وازمدیران پرتلاش بودند ازبنده درخواست کردند یک سالن مناسب باستانی احداث کنیم وبنده یه دلیل عشق و علاقه ام به این رشته ورزشی واشاعه فرهنگ سنتی مذهبی ورزش زورخانه ای باهزینه شخصی یک سالن باستانی زیبا ومجهز که در دوران خود بی نظیر بود دران مکان ساختیم وتقدیم کردیم به ورزشکاران کارگر و غیره که در آن ورزش کنند وهمواره باذکر مولای متقیان وائمه اطهار برای پرورش روح وجسم خود تلاش کنند.
اصولا باچه انگیزه ای از ورزش حمایت کردید؟ تنها رضای خدا وخشنود کردن مردم مارا در این مسیر هدایت کرد و امیدوارم تا زمانیکه عمری به دنیا باشد خداوند بزرگ سعادت این خیرخواهی را به بنده و فرزندانم و همه مردم عطا کند. حاج آقا اورعی شما در بخش صنعت هم کارهای بزرگی کردید لطفا به آنها هم اشاره بفرمایید؟ خداوند کمک کرد و در زمینه های آموزشی، درمانی و صنعت خدمات خوبی به مردم تقدیم شد. در زمینه ساخت مساجد در مشهد و شهرستانها کمکهایی اهدا کردم. هم اکنون کارخانه های گچ خراسان، سیمان جوین و نیروگاه بادی خواف بسیار فعالند و بیش از سه هزار کارگر با خانواده هایشان تحت پوشش هستند.در تربت حیدریه کارهای زیادی انجام دادم و همواره برای سلامت جسم و روان کارگرانم تلاش کردم و تنها از خدا مدد می طلبم.
چه صحبتی برای آنانکه وارد کارهای خیر شوند دارید؟ روزهای عمر به سرعت سپری میشود ودر کارخیر حاجت هیچ استخاره نیست هر لحظه که بتوانیم باید در کار خیر مشارکت کنیم زیرا فردا دیر است مبادا این فرصت طلایی و این موهبت خدواندی که بتوانیم در کار خیر مشارکت کنیم از دست برود.
ما همواره شاهد حضور فعال فرزندان ذکور شما در این سالها بوده و هستیم، از آنها برایمان بگویید؟ سه دختر و سه پسر دارم همسر عزیز و بزرگوارم در همه این سالهای طولانیر کار و تلاش، دوشادوش من بودند و تا رسیدن به اهداف عالیه مرا لحظه به لحظه یاری کردند. پسرانم تحصیلات دکترا و مهندسی دارند و افراد مثمرثمری در صنعت ایران هستند امیدوارم آنها هم در کار، زندگی و خدمت به همنوعان خود موفق و کوشا باشند. در حال حاضر سه نوه پسری ام دکترای حقوق، راه و ساختمان و پزشک فوق تخصص کودکان دارند امید که همه این عزیزان افرادی دلسوز و مفید برای کشور عزیزم ایران باشند.
و کلام آخرتان را بفرمایید؟ از جناب مهندس احمدی مدیر کل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضو برای ابراز تقدیر از خیرین ورزش کارگران خراسان تشکر می کنم و از باری تعالی برای ایشان و همه عاشقان و خادمان جامعه آرزوی سلامتی و موفقیت در انتها سربلندی و شکوفایی کشور بی نظیرمان ایران عزیز را خواستارم، باسپاس فراوان از خداوند مهربان عرض می کنم:

چو ایران نباشد تن من مباد

بدین بوم و برزنده یک تن مباد

logo-samandehi