برگزاری مسابقات جام رمضان
۲۰ مرداد ۱۳۹۷
راه اندازی اتوماسیون باسکول
۲۰ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش روابط عمومی شرکت سیمان جوین، اولین دوره تخصصی عیب یابی، نگهداری و تعمیر پمپ های صنعتی در حوزه سیمان به همت واحد اداری و منابع انسانی شرکت سیمان جوین برگزار شد.
این دوره دو روزه که با حضور مهندس حدادیان از اساتید برجسته کشوری برگزار شد با استقبال فراوان کارکنان شرکت سیمان جوین مواجه و ۱۶ نفر از کارشناسان، مهندسان و نیروهای فنی این شرکت، آموزش های لازم را فرا گرفتند.
در این دوره آموزشی مباحثی همچون، معرفی و توضیح انواع پمپ‌ها، مفاهیم و اصول اولیه در پمپ‌ها، هد مکش مثبت خالص (NPSH)، قواعد تشابه در پمپ‌ها، کار مفید و بازده پمپ، بررسی خرابی ها و عیوب در انواع پمپ‌ها و روش های رفع آنها، بررسی پدیده ضربت قوچی و روش‌های جلوگیری از آن، پدیده کاویتاسیون و انواع آن و اثرات آن بر پمپ‌ها، اتصال پمپ ها با هم و منحنی مشخصه آنها، روش تعمیرات و سرویس و نگهداری پمپ ها، جنس اجزاء مختلف پمپ ها و انواع خوردگی ها، اجزاء فرعی پمپ‌ها (یاتاقانها، آب بندها، شفت) و بررسی خرابی آنها، موتورهای الکتریکی و مدارهای کنترل، تنظیم پمپ و موتور، لوله کشی پمپ و نکاتی در بهره برداری پمپ‌ها بحث و مورد بررسی قرار گرفت.

مهندس حدادیان مدرس این دوره آموزشی، بالابردن سطح آموزشهای کاربردی را از اصلی ترین اولویت های واحدهای صنعتی برشمرد و برگزاری کلاسهای آموزشی و ارتقاء سطح علمی و فنی کارکنان را از مهمترین راهکارها برای افزایش راندمان کاری، کاهش ضریب خرابی و کاهش هزینه های جاری هر سازمانی برشمرد.
وی گفت: یکی از مهمترین تجهیزاتی که در تاسیسات صنعتی و فضای عملیاتی به کار گرفته می شوند پمپ ها می باشند که وظیفه ی جابجایی سیال در سیستم لوله کشی یا هیدرولیک را دارند و از همین رو فراگیری روشهای عیب یابی و نگهداری این تجهیزات بایستی جزو سرفصل های ابتدایی آموزشی تمامی شرکت های فعال در عرصه صنعتی باشد.

حدادیان ادامه داد: انتخاب صحیح نوع پمپ، دانستن اصول عملکرد پمپ، شناخت اجزاء و قسمت های داخلی پمپ، عیب یابی پمپ ها و تعیین دلایل خرابی پمپ ها ، تعمیر مناسب پمپ و چگونگی نگهداری پمپ ها در شرایط عملیاتی موضوعی است که باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرند تا از اتلاف انرژی و سرمایه و احیانا توقف تولید جلوگیری به عمل آید و این موارد از جمله سرفصل های آموزشی در این دوره بوده است.

امین شهریاری مدیر منابع انسانی شرکت سیمان جوین و مسئول برگزاری این دوره آموزشی با اشاره به استقبال بی نظیر کارکنان این واحد از دوره فوق، خاطر نشان ساخت از این پس برگزاری دوره های تخصصی تحت عناوین مختلف در شرکت سیمان جوین به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.

logo-samandehi